Tuesday, November 9, 2010

"Scope Of Work"

Cleaner?

Apa kejer yang dia buat yer?hmmm setahu Aye lah kan...mesti la keje mencuci atau pun membersihkan kan?hmmm tapi berbeza dengan Aye punya  cleaner kat office neh.... Act, kite xde cleaner tetap. tapi tiap 1 minggu sekali datang cuci. Kit bayar pun xde la mahal bak kata bos. Tapi bagi Aye mahal jugak la Rm 140/month untuk 4 kali cuci jew. Berpatutan x?hmmm bila ujung bulan laju jew tanya payment. bila time wat keje cam hampeh!

keje die cam neh je kan.bukan teruk pun kan.Aye pun selalu gak kemas umah.hmm
Tapi cleaner yang datang neh, tiap minggu laen2 orang. So, tiap2 minggu Aye nak kena gtau ape kena buat. Hadoi! Penat taw x! Erm,pas tue yang datang cuci tue indon plak.. Aye x kesah sapa pun datang cuci asalkan bersih. Tapi yang buat Aye hangin tue bukan apa, bila Aye suruh cuci itu ini mula la nak melawan..bila suruh je cakap dah. Tapi bila Aye chek berabuk je agi. Ape yang dah pun xtaw la. Mau Aye x hangin! Aye bayar taw! Bukan suh cuci free2 taw. Damn it! dah kata keje awak mencuci kan. cuci jela.banyak plak songeh dier! geram betul Aye....nak je Aye wat sendiri. tapi pikir2 balik wat penat jew. bos bukan bayar lebih pun.huhu 

Kalo awak xnak wat keje cuci2 jangan jadi cleaner la kan? betol x? xder nyusahkan orang nak marah nak suruh2. kalo wat kejer pun lepas tangan jew. wat sket2 pas tue siap. mana boley! cuci la betol2! dah la Aye xtahan dengan habuk. kalo ade habuk jew komfom Aye merah2 hidung. gatal2 siap selesema agi.hmmm pas tue bos plak nak bersih jew. marah sendiri xnak suh Aye plak marah cleaner tue.hmmm dorang bukan heran pun. tue la cakap. xsedar dek untung! dah mencari rezeki kat tempat orang kan pas tue buat cam tue plak. eeiii! orang laen bersyukur dapat keje. dowang maen2 jek.hampeh btol! pagi2 dah wat Aye hangin. Mau x..pagi neh dowang datang cuci opis.huhu tue yang emo lebih tue.hihihi lantak la dowang.malas nak peduli. wat keje agi bagus.!


@...Sha Awifa...@

No comments:

Thanks n lurve all!!!