Saturday, January 29, 2011

Mimpi jadi nyata..yehuuuu!!!

HUREYYYYYY!!!!!!!!!!!!!WEEEEEEE..........


Thanks sayunk.....lurve u muchie3 =)


Got dis from ma sayunk.....yeeebaaaaaa....yeeebaaaa....... =D


Hip...hip...hurey...heee


From ma sayang..... =)



 


in dis little cute bag....hehehe




 


Dari kerana mata.....aku tergoda!!!!!hihi =)







**Thanks sayang....lurve it...n lurve u much.....heee =)





@...Sha Awifa...@

Friday, January 28, 2011

wish it......

Ma perfume dah tinggal beberapa titisan terakhir.....hurmmmm mau yang baru,,....!!


Ada sesapa nak belikan x???heee =)


Okies....


Aye nak yang neh...


GUILTY GUCCI

- dah test bau..best!!tapi belom test beli lagik...bab fulus xdew....hahaha

- Kalo xtest bau pun tetap nak jugak..sebab botol dia chantek!!weee =)



Nak sangat ada....dulu dah kirim kat ma fren kat UK..tapi lambat lagi nak tunggu dia balik Mesia....ahaha raya t baru dia balik...ngeh3 =) jadi..kena beli dulu untuk skarang...yang dia belikan t bole pakai raya...bijok2!!hik3




*Nak tido jap la....nak mimpi ada orang belikan...hehehe =)





@...Sha Awifa...@

Breakfast time....!!!

Morning olls......!!!!


Dah bekpes sume???hehehe


Aye tengah bekpes neh...jam dah terpacak koi 10 a.m...tapi selamba ngadap makanan agik..bila nak mula keja tah...hahahaha =P



Pekena plak NASI LEMAK+TEH 'O' perasa blakcurent...wahohoho!!!masyukk.......ahaks =)



Neh haa....gedabak punya nasi lemak.... RM3..
macam mahal sebab aye tambah tolor mata...hee peace.






Neh dia teh fevret..ehehe beli masa gik cameron awal bln ritue....hee






BERGABUNG!!!!!


Hahaha...hasil gabungan jadik lew cam gini...
di tambah plak dah melantak..tinggal la sparuh.....






Aye melantak kat opis jew....hehehe cam besa la....sebelum mula kejew kompom kena isi perut lu...an3??dah lew tadi sampai 9.30 am...pas tue berbekpes plak dulu kan...muahahaha tub tab tub tab jam dah 10.30 am....jangan tanya kenapa kalo bulan depan aye kena benti kejew...wakakaka =D


Sib baek la bos sini baek hati...xpenah dia nak marah2...sebab dia pun kuwat makan....ahahaha =)






*Selamat berBEKPES yer sumew....jangan lupa bekpes....katakan TIDAK pada gastrik...weeee =)





@...Sha Awifa...@

Thursday, January 27, 2011

Pantang sangat bila...................

Rimas sangat bila melalui keadaan macam neh...tensen2!!!

Aye sangat xle blah bila................


1)  Ada orang yang suka sebuk hal hidup aku!!!hey kamo...xpayah sebuk la aye nak g mana ke buat ape kew....xguna ur money pun!!i guna duit mak bapak i jew..taw!!!!!!!!!tapi tue dulu...skang i dah kejew!so i dah da duit sendiri....so xpayah sebuk yerk....1 sen pun pun i tak mintak kat u...ahahahahahaha tekanan!


2)  Ada manusia yang suka jaga tepi kaen aku!!!ceit..hampeh toi!!!wow...i like dis....yola..i noe la ma skirt so nice sampai u gilew2 nak tulun jagakan kan....xpe2....Tq jew....i ada bibik tolong jagakan...xperlu khidmat u....t ada keje kosong i gtau yer... =) sabar yerk.....


3)  Ada PUSHER di sekeliling aku!!!!owh god!!!cam nak pengsan rasa...i noe la u minat i..ahaks =p (mood prasan) tapi enough la...am tired of dis....huhu memenuhkan ma inbox jew..kalo nak tau..i xder masa la diperuntukkan untuk mendelete ur SMS...am buzy!!(ahaks propa jew =))


4)  Ada yang nak jadi cermin untuk aku...!!!!hey u...cermin umah Aye dah cukup besar la.bapak gajah nak dok make-up pun muat la!...n i think u're da 1 yang perlukan cermin tue...so please put it at ur home.TQ!!jasamu ku hargai!!! 



5)  Bla...bla...bla...cukup la....ponet dah...t sambung len..ahahahah






- ....aye sentiasa menilai diri sendiri...kerana aye sedar aye belum cukup baek untuk menilai orang laen.....tapi aye selalu di nilai oleh mereka yang belum menilai diri sendiri....duniwi....





**Jangan menambah yang dah sedia banyak dengan mengumpat perihal orang laen di belakang....kesian....takut xtertanggung je nanti......



@...Sha Awifa...@

Tuesday, January 25, 2011

Saya seorang penyabar rupanya...

Tetiba saya baru terpikir...penyabar juga saya neh...ahaks =P


Tak der la..bukan apa....dalam perjalanan hidup Aye neh pasti akan ada dugaan2 yang xdisangka.... Pasti ada kenangan yang tak indah...pasti ada kesakitan singgah di hati...pasti ada kelukaan bermain di jiwa... pasti ada kecalaran bersarang di minda.... sudah pastinya kehidupan Aye carik sana sini jugak walaupun xbanyak tapi sikit mesti tinggalkan parut....

SAKIT??

Bagi Aye sakit tue xder la....cuma pedih sikit jew...cam luka kena pisau...heee tapi cepat baek kan....xda la berbulan baru baek....cuma parut dia bertahun la...hihi kalau da kata luka...xkisah la luka kena apa pun kan mesti tinggal parut...cuma cara kita rawat jela yang boleh lama kelamaan memudarkan parut tue....hilang terus tue mesti la xdapat....sebab kenangan terhadap kejadian tue mesti tersimpan kemas di setiap helaian fikiran....bak kata orang...tempat jatuh lagi dikenang kan.....


Dari kecik sampai besar...setiap manusia pasti di duga dengan seremeh-remeh perkara....tetapi keremehan perkara itulah membuatkan kita menjadi seorang yang penyabar dan matang dari hari ke hari....kan?


Sebagai contoh yang berlaku hari ini.......


Macam hari neh...Aye nak g opis...fulamak..jalan jem teramat....dah tue xder punca plak yang sebabkan jem....hangin jek....ekot hati mau je ku langgar keta kat depan...sebab tehegeh2 cam siput...sakit hati....tapi kerana masih bersisa sifat sabar dalam diri...Aye rilek jew.dengan muka merah padam tahan marah...haaa PENYABAR x saya?heee


Lepas tue,tadi tiba2 teringat sesuatu...bila dipikirkan balik...tahun lepas masa hujung tahun...Aye ada planning nak carik keje laen...sebab Aye bosan kat opis sekarang neh...bosan dengan sumanya...orangnya..kejernyer.... Tapi aye rilek jew dulu...xpela...Aye pujuk hati kecilku ini... "sabar ye hati....tunggu kejap je lagi kat opis neh...t ku cari kejer baru...ait..". Hati pun sabar jew.....hari ke hari penuh dengan kesabaran ku lalui....and at last..hasil kesabaran itu....Aye dapat la bonus+naek gaji.....Alhamdulillah....tak sia2 hasil kesabaran Aye kat opis neh....huhu


Setiap kesabaran yang Aye semaikan dalam diri kian tercalar dengan sikap sesetengah staff kat opis neh....ok fine!!Aye memang xder keja kat opis neh....keje Aye berFB jew...(hahaha tipoo jew..keje melambak)....tapi itu yang orang laen nampak....Aye keje berdasarkan gaji yang Aye dapat la...gaji besar keje mesti besar....kan?? Kalo gaji dah cinonet xkan nak keje macam gaji besar treller....betol x??? Tak berbaloi wat keje sia2 cam tue..penat badan tapi apa dapat???loteh jew lobih.....Yang dorang plak..gaji gedabak tapi kejew cam semut....sebab sume kejer asek suruh orang laen buat jew...damn!!Aye xsuka orang cam neh....Sendiri punya keje sendiri buat la....kalo suruh orang, baek gaji ko tue bagi pada orang yang buatkan ko nya keje...tak gitue??kan.....Hai...memang betol...setiap keje yang bukan keje Aye tapi Aye kena buat sudah pasti Aye buat tanpa keikhlasan hati....sebab buat sambil ngomel2...hahahaha penah juga la wat sambil meleleh2 air mata...sian kan....huhu Tapi itulah Aye....buat jugak tapi dalam paksaan an..hehe


Tapi hingga ke saat ini...Aye masih boleh bertahan...masih ada lagi berbaki kesabaran dalam diri....kubiarkan setiap kata2 yang singgah sebagai angin yang berlalu....ku kuatkan hati demi mencari sesuap nasi untuk diri sendiri....Andai mudah melatah dengan anasir2 sebegitu pastinya aku tidak akan kemana....pasti aku tidak akan mampu menjadi sesiapa....pastinya aku tidak akan maju kehadapan.....Sentiasa ku panjatkan doa..memohon agar kesabaran ini terus menjadi milikku.....hingga akhir nanti..... =)




Syukur...Allah masih sayangkan ku....menitipkan kesabaran pada setiap langkah yang ku aturkan.....serta menjadikan ku insan penyabar dalam setiap langkah dan keputusan....Bahkan..ku merasa semakin hari aku makin matang dalam kehidupan.... =)







**Sesungguhnya kesabaran itu mengajarku hidup lebih tenang serta matang dalam setiap tindak tanduk....kerana semua itu menentukan siapa aku di hari esok......Doakan ku berjaya.. =)





(Tak tau la apa kena dengan otakku rini....mengarut apa tah..hahaha sebenarnya hati Aye neh terguris sket..tue yang mengarut kejap neh..hmmm)



@...Sha Awifa...@

Monday, January 24, 2011

2011 tahun yang penuh 1001 kemanisan....







Syukur....Alhamdulillah....itu saja yang mampu aku tuturkan.....kerana di lembaran tahun baru ini segalanya bermula dengan indah2 belaka.......



2011


=) Tahun yang penuh kejutan....

=) Tahun yang penuh kebahagiaan.....

=) Tahun yang penuh kegembiraan....

=) Semua kebahagiaan dan kegembiraan yang datang tanpa di duga dan tak pernah terlintas difikiran...




**Syukur sangat dengan lembaran baru sempena tahun baru serta berumor baru.....Syukur alhamdulillah....Segala perjalanan hari ke hari berjalan dengan baek sekali....Ku mengharapkan kegembiraan dan kebahagiaan ini akan berterusan hingga ke tahun berikutnya...aminnnn =)



1) Di Awal tahun baru....aku sudah membuka lembaran baru di negeri orang...SARAWAK....pengalaman dan kenangan yang berharga telah ku kutip sepanjang aku di sana......



2)  Seminggu selepas balik Sarawak..aku ke CH pulak...bagi sesi menenangkan fikiran sebelum bermula kerja ditahun baru dengan kesegaran diri yang baru..memang segar habis..hehehe



3) Tanggal 14 Jan 2011 memberikan aku seribu satu rasa.....terima kasih SAYANGKU.....kau selalu membuatkan aku gembira dan bahagia.......terima kasih untuk segalanya..... =) serta rakan2 yang mendoakan murah rezekiku serta panjang umurku..terima kasih juga buat semua.....



4)  Ternyata doa kalian amat besar maknanya buatku.....seminggu selepas hari lahirku....ku diberi perkhabaran gembira.....BONUS......Majikanku bagik bonus pulok.....memang tak ku sangka....hehehe murah rezekiku...aminn.......walaupun xbanyak..tapi cukup la nak sara hidupku tok 2 bulan.....hee =)



5)  Dalam kesempitan di tengah2 bulan bagi orang yang kerja makan gaji macam aku...amat bermakna bila dengan baek hatinya...bosku bagi gaji awal....tengah bulan dah gaji...alhamdulillah......Gaji awal sebab nak shoping CNY la...opisku staff kebanyakkannya C.....Bos pun C...so kiter yang M neh kena tempiasnya jugak...hehehe boleh merasa gaji awal.....



6)  Lagi bertambah sronok bila dapat slip gaji jew..tengok total gajiku bertambah dari biasa...alhamdulillah....rezeki d tahun rabbit neh.....hehe sapa sangka kan....w/pun baru je keja gaji dah naek sket...cukup la kan....dari xder...hihi



7)  Dalam kegembiraan dengan kegembiraan yang ada...ditambah lagi kegembiraan yang datang....Adikku akan mendaftarkan diri ke SMS Seri Puteri pada FEB nanti....Alhamdulillah....aku sangat gembira.....memang itu yang kuharapkan selepas dia berjaya memperolehi 9A's in PMR.....Congrates dik!



Kegembiraan yang kuharapkan untuk FEB......aminn doakan yer...


1) Dapat new C....amin....kuharapkan bapakku yang bagi....hehehe



2)  Semoga kezenku cepat sembuh selepas operation tulang blakang...aminn (1 minggu sudah berlalu masih terbaring)







*Sentiasa bersyukur dengan apa yang ku perolehi.....serta mendoakan kebahagiaan kalian jua....aminnnn =) Setiap dugaan yang datang pasti ada hikmahnya....dan pasti kemanisan akan beransur datang.....



@...Sha Awifa...@

Friday, January 14, 2011

Thanks dik...

SPECIAL THANKS.....

 TO IZZAT AZMI 

SEBAB

BUAT ENTRY TOK KAKAKMU NEH.....



THANKS DIK... =)








@...Sha Awifa...@

Wednesday, January 12, 2011

Lalalala...gedebuk!!!!!

Warghhh...........tulun2....Aye jatuh depan bilik air...bukan dalam ea..depan jek....Huhu lepas mandi sronok bernyanyi....tetiba je bila pijak kaen buruk depan bilik air..kaen tue berjalan...warghh!!! apa lagi...aye pun turut sama berjalan la...huhu pastue terus gedebuk!!!! Haha padan muka aku!!!!


Sakit juga benarnyer...tapi cover jew....haha w/pun xda org kat umah tapi wat2 cam xda ape jela...sebab dah lambat nak siap gik keja...sakit pun wat2 cam xsakit ah...haha padahal sakit juga montotku...haduishhh!!


Disebabkan itu juga..petang neh aye nak g beli mat wat alas kaki...supaya aye xjatuh agi pagi esok!hahahaha



**Berhati2 di mana jua anda berada......




@...Sha Awifa...@

Thursday, January 6, 2011

One egg a day should be OK???

10 Health Benefits of Eggs :-



1. Eggs are great for the eyes. According to one study, an egg a day may prevent mascular degeneraton due to the carotenoid content, specifically lutein.Both nutrients are more readily available to our bodies from eggs than from other sources.



2. In another study, researchers found that people who eat eggs every day lower their risk of developing cataracts, also because of the lutein and zeaxanthin in eggs.


3. One egg contains 6 grams of high-quality protein and all 9 essential amino acids.


4. According to a study by the Harvard School of Public Health, there is no significant link between egg consumptio n and heart disease. In fact, according to one study, regular consumption of eggs may help prevent blood clots, stroke, and heart attacks.


5. They are a good source of choline. One egg yolk has about 300 micrograms of choline. Choline is an important nutrient that helps regulate the brain, nervous system, and cardiovascular system.


6. They contain the right kind of fat. One egg contains just 5 grams of fat and only 1.5 grams of that is saturated fat.


7. New research shows that, contrary to previous belief, moderate consumption of eggs does not have a negative impact on cholesterol. In fact, recent studies have shown that regular consumption of two eggs per day does not affect a person's lipid profile and may, in fact, improve it.


Research suggests that it is saturated fat that raises cholesterol rather than dietary cholesterol.


8. Eggs are one of the only foods that contain naturally occurring vitamin D .


9. Eggs may prevent breast cancer. In one study, women who consumed at least 6 eggs per week lowered their risk of breast cancer by 44%.


10. Eggs promote healthy hair and nails because of their high sulphur content and wide array of vitamins and minerals. Many people find their hair growing faster after adding eggs to their diet, especially if they were previously deficient in foods containing sulphur or B12.



**Kepada Cik Izyanti Rahim..teruskan minat anda terhadap telur yer..hehehe








@...Sha Awifa...@

Thanks n lurve all!!!