Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 27, 2011

Sebab dan punca untuk kurus.


Kurus??Siapa rasa dia kurus??meh nak bagi hadiah..hehehe jangan tertipu okay...no hadiah2 eh...sesaje jek.....bosan-bosan nie aku mencari hiburan sendiri.huhuhu

Tetiba aku terkenangkan zaman mudo-mudo dolu...memang terkenag habis la.Zaman sekolah dulu aku comey lote habis la orang kata...bukan aku kata kay...hahaha sebab aku punya berat mencecah 55kg taw...berat kan...Cee bayangkan cam mana ghuper aku time tue...gomok okay!!!Dalam kata lain tembam gila..debab jew badan...Pipi tembam jew....kalo pakai spec mato besar tue komfom tak chantek la.Sebab kalo sonyum sikit jew dah terangkat ke atas...btol tak aku cakap??cee bayang tengok la cam mana...lawak okay!

Masa tue seluar jeans aku mencecah saiz 28 taw...hebat kan??itu pun ketat jew kat peha...tapi saving punya pasal pakai jew wat donno tak kuasa nak beli baru...hahaha lantak kau la nak cakap apew...masa zaman tue la...skarang dah takder wat kojo gilo cam gitu dah.sekarang sudah agak bersopan santun la.muahahah

Walaupun zaman sekolah dulu aku aktif gila bersukan tapi berat badan sama jew tak turun-turun. Apa boleh buat...badan sehat...otak cergas tak di bebani apa-apa lagi kan. Bukan macam sekarang...macam-macam benda dah perlu dipikirkan....Hihihi,..... and itu antara tanda-tanda yang bila umur meningkat tanggungjawab perlu dipikul selari dengan peredaran masa. Tak paham??? hahaha lantak la..aku pun tak berapa nak paham sangat sebenarnya.hahahaha

Back to the main point....aku nak citer cam mana dari berat aku dari 55kg sekarang dah tinggal 43kg tak naik tak turun. Cam mana der??? percaya??? huhuhu berat aku dah 3 tahun tak naik tak turun..Mungkin pemakanan aku tak betol kot...huhuh tapi aku still lagi dalam ketegori berat ideal...hehehe okay la tue kan...

Tapi aku tak suka la kurus-kurus sangat...sebab bila raba-raba badan sendiri rasa tak best jew...rasa tulang jew.orang kata boleh main gitar la...hahaha Kalau tak takkan la sampai ada kawan-kawanku panggil skeleton.huhuhu Keding pun ada jugak...hahaha sian kan aku. sebab aku gomok lagi elok kot...kurus-kurus nie aku punya confident tue macam kurang sikit la.hahahah pelik jew ayat aku neh...hahaha lantak ko la.ada aku kesah??

Bab makan aku memang hebat...aku memang kuat giler kot makan...sebab aku punya selera memang besar.hahaha kalau time lunch g makan ngan opismate aku dowang macam agak terkejut jugak la...mau taknya...sekali makan aku hentam 2,3 jenis makanan....contohnya kalo aku makan nasi ayam kan....habis nasik ayam aku  melantak yong tau foo plak...hahaha selera makan aku memang melampau gila.
Takdo nyer nak malu-malu...bukan kau la kalau malu bab makan.

Aku rasa kan memang ada cacing yang dok mentedarah makanan yang aku makan tue.Dia tunggu jew kat usus aku kan sambil nganga mulut besar-besar semata-mata nak mencurik makanan yang aku makan.ceeeooot btoi...tak sempat nak proses jadi zat tok badan aku membosardan mencomel sikit. hadoi la...hahaha ada jugak la budak-budak nie cakap aku neh bercacing cam kanak-kanak. setahu aku kalau bercacing kanak-kanak jew kan..orang tua ada jugak kew cam tue??huhuhu kalau ada kenapa aku tak penah tahu ea?heeee ^^, sebab aku bukan jenis yang amek tahu kot.hahahah kalo betol ada..aku la orang pertama mangsa cacing-cacing rakus teu.

Apa-apa pun aku nie nak bagitau aku dalam proses nak gemukkan badan...aku tak nak banyak...aku nak cecah 50kg pun jadilah...hehehe azam tahun 2011 neh.hahaha orang berazam awal-awal tahun...aku neh dah tengah tahun ape kajadahnya baru nak berazam ntah...tapi tak per kan..bukan ada orang nak maki kau pun.hahaha kau beazam kew kau berzaman kew takde orang nak marah pun.

Tapi aku rasa aku kurus nie pun ada banyak faktor lain nie...aku rasa la...hehehe antaranya faktor usia aku kot.Yela...aku dah makin matang(cover..taknak cakap tua)..and macam-macam benda ada dalam kepala otak kau neh... suka duka rinag ria susah senang soronok tak seronok...hal di rumah hal di kampung hal di opis...hal adik-adik aku hal mak bapak aku..hal sedara mara aku hal kawan-kawan aku hal peribadi aku.mauahahha macam-macam kan sekarang kita kena pikir..kalau dulu enjoy jew zaman belajar..takda duit mintak kat family...apa-apa hal tak amik kesah..sekarang dah kena pikir...dapat gaji nak bayar itu nak bayar ini...nak buat itu nak buat ini....wah...terasa macam banyak tanggungjawab pulak.huhuhu

Tapi aku bersyukur sangat sebab aku neh diketegorikan yang okay lagi la...sebab ada yang lagi bermasalah dari aku tapi tetap teruskan hidup jugak...tak guna aku nak merungut kan...sebab apa yang allah bagi adalah yang terbaik untuk menjadikan kita yang lebih baik. apa yang berlaku semuanya yang terbaik untuk kita... dengan berpegang pada kata-kata ini lah aku teruskan seriap langkah tanpa berpaling lagi...aku juga sudah mula belajar menerima and redha akan sesuatu yang terjadi...oppsss!!!!

Cukup-cukup...jangan biarkan aku mengarut lagi.hahaha okay la..aku sangat free hari jumaat kat opis nie.that y aku boleh merepek panjang berjela-jela cam nie.hahaha sebelum aku mengeluarkan seluruh isi hati kau baik aku gik buat air...lapo pulak rasanya.hahaha

----------------------------------------------------------------------------------

Jangan banyak makan hati sebab makan hati juga boleh menyumbang kepada kekurusan melampau..."macam aku"!!!

Korang nampak jew aku senyum aku gelak aku suka riang ria raya kan...tapi korang tak tau hati aku...demam kew...selesema kew dia kan..aku jew tau.hahaha kepada yang tak tau jangan nak buat tau membuat penilaian sendiri....(ditujukan kepada budak opis aku) sebab kalau dorang tengok aku tak banyak cakap macam takder mood jew mesti dorang cakap aku gaduh dengan BF.hey!!!tolong la..ingat aku cam korang kew???kalau gaduh pun takdernyer aku nak bawak datang opis.hohoho

@selingan memuaskan hati sendiri@
-----------------------------------------------------------------------------------




**Akanku usahakan mencecah 50kg....i'allah.... ^^, chaiyok...chaiyok.

(sesambil mengarut kat sini aku tengah layan lagu2 jiwang...hati berproblem kejap.hahah)



Syhhhhh................chiowwww!




@...Sha Awifa...@

No comments:

Thanks n lurve all!!!