Thursday, June 13, 2013

Ruam panas


Sejak 2,3 hari nie...cuaca tak menentu kan...

Sekejap hujan sekejap panas terik....

Pokok2 kering jadinya sebab cuaca terlalu panas....

Tentu2nya rumahku kipas 24j tanpa henti....

And of coz la bil letrik melambung....hahaha

Bil baru sampai...amount nyer mak oi...lebih banyak dari biasa.hahaha



Paling kesian....my lil princess.....

Merah2 badan.....naik ruam panas....

Risau aku tengok...tapi ruam panas biasa orang cakap...

Tak risau sangat lah....hope cepat hilang la....

Bedak berbotol aku sapu...dah macam terjun tong bedak je si kecik neh.hihi

Orang kata..kalau kena ruam panas neh tak bole pakai losyen....

Bedak okay...sebab kalau pakai losyen liang2 peluh tertutup...jadi lambat baik...

So...aku pun sapu bedak jela....walaupun tak berapa suka...

Sebab bau bedak yang kena peluh masham....

Masham jadinya si kecik neh.huhuhu

Takpelah sementara...masham pun masham la...

Sedap jugak iyum dak chuk neh.hihihi



Mogelkan slalu pun boleh hilangkan ruam panas....

So, si kecik.....lepas neh mogel jelah kejenyer...hihi

Jimat tenaga...bubu tak payah basuh baju banyak2.hahahaha

Apa2 pun cepat3 la hilang ruam panas neh.....tak sanggup tengok....

Sian lil princess bubu neh....

Sayang yer..........










**si kecik neh dah suka ngiriing2....nak meniarap orang kata...hihi tak sabar nk tunggu dia memusingkn badanya...skarang pusing dah tapi dengan bantuan...hihi tk sabar nak tengok dia pusing dengan usaha sendiri....








No comments:

Thanks n lurve all!!!