Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 30, 2010

Cinta & Waktu....

Di suatu pulau kecil ada seorang gadis bernama CINTA dan teman-temannya bernama kecantikan,Kesedihan,Kegembiraan dan Kekayaan. Mereka hidup berdampingan dengan baik namun suatu ketika datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba pasang dan akan menenggelamkan pulau itu. Semua penghuni pulau cepat2 berusaha menyelamatkan diri. Namun CINTA sangat ketakutan... Aebab dia tidak pandai berenang dan tidak mempunyai perahu.Dia berdiri di tepi pantai sambil meminta pertolongan. Sementara itu,air semakin naik dan menenggelamkan kakinya.Tidak lama selepas itu,CINTA melihat Kekayaan sedang mengayuh perahu...

"kekayaan!kekayaan! tolong aku!," teriak CINTA...

"Owh! maaf,CINTA..."kata kekayaan..."aku tak dapat membawamu bersama kerana takut perahuku ini tenggelam..Lagi pula tak ada tempat lagi untukmu...."

CINTA sedih sekali...tetapi kemudian dilihatnya pula Kegembiraan sedang mendayung perahunya....

"kegembiraan!tolong aku!" teriak CINTA...namun kegembiraan terlalu gembira kerana ia mempunyai perahu untuk menyelamatkan diri sehingga dia tidak dapat mendengar teriakan CINTA...

Air semakin tinggi dan CINTA semakin panik.Tidak Lama kemudian,lalulah pula Kecantikan....

"Kecantikan! bawalah aku bersamamu!...." teriak CINTA lagi....

"Wah, CINTA kamu basah dan kotor,aku tidak boleh membawamu bersama.Nanti boleh mengotori perahuku yang cantik ini..."sahut Kecantikan.

CINTA sedih skali mendengar kata2 Kecantikan itu. Dia mula menangis teresak-esak...Saat itulah kesedihan melintasi....

"Oh Kesedihan, bawalah aku bersamamu!...." kata cinta...

"Maaf CINTA aku sedang bersedih dan aku ingin bersendirian saja..."kata kesedihan sambil terus mengayuh perahunya tanpa mempedulikan CINTA.

CINTA putus asa.

Ia merasakan air semakin naik dan akan menenggelamkannya.Pada saat-saat genting itulah tiba2 terdengar satu suara...

"CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!......"

CINTA menoleh ke arah suara itu dan cepat2 naik ke perahu itu...dengan pantas sebelum air menenggelamkannya di pulau itu.Lalu CINTA sampai di pulau terdekat...CINTA turun dari perahu itu dan perahu itu terus pergi meninggalkan CINTA...Pada saat itu barulah CINTA sedar dia sama sekali tidak mengetahui siapa yang menolongnya tadi...Lalu CINTA pun bertanya kepada penduduk pulau itu...

"Siapakah yang telah menyelamatkan aku tadi?"tanya CINTA kepada penduduk pulau itu.

"Yang tadi adalah WAKTU...." kata penduduk itu....

"Tapi, mengapa dia menyelamatkan aku?Aku tidak mengenalinya.Bahkan teman2ku yg mengenaliku pun enggan menolongku...."Tanya CINTA heran...

" Sebab HANYA WAKTULAH YANG TAHU BERAPA BERNILAINYA CINTA ITU"Jawab penduduk pulau itu.....




....Carilah...renungilah...fahamilah......




*Aye pun masih mencari...huhuhu ape moral of da story neh?hmmm





@...Sha Awifa...@

No comments:

Thanks n lurve all!!!