Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 31, 2012

Stess pagi-pagi

2,3 hari neh aku rasa macam stress semacam jew datang opis...nape tah...haduyai....bangun pagi nak datang opis pun takder mood....aku rasa nak lepak jew kat umah xnak buat apa2...malas gilew rasa....hmmmm tapi apakan daya...kalo dok rumah komfom aku bosan and mesti lagi stress...hahahaha


Aku rasa kan...al-kisahnya aku kena cari boss baru laa....memang takder hati gilew nak keja kat opis neh...rasa macam....arghhhhhh!!!! macam tue..macam nak menjerit pun ada...kang silap jerit orang cakap aku gilew plak..hahaha baik diam jela....hmmmm tapi siyes..aku memang takdew hati dah nak keja...takde hati nak keja kat opis neh...opis lain ada la hati...opis baru kan...environment baru..opismate baru...bos baru...mesti aku teruja nak kerja...hahahaha


Takpe lah...akan aku usahakan nak cari bos baru.....insyaallah....nak cari yang ada lagi banyak benefits...ofis neh benefits dia kurang sikit la...tak mampu membuatkan aku teruja untuk terus bekerja di sini...lagi plak dah 2 tahun aku menetap kat opis neh...ini la masanya untuk aku mencari arah angin yang baru...kan.....baru la menaikkan semangat nak bekerja di suasana opis yang baru dengan tanggungjawab kerja yang baru...mesti best!hihihi


Disamping tue..bukan sebab kerja sangat pun...ada lew sebab2 sampingan yang membuatkan aku tawar hati nak tunggu lama2 kat opis neh...krisis dalaman dan luaran bermacam jenis manusia membuatkan aku jemu dan penat nak mengadap segala macam jenis orang neh....aku rasa macam nak pecah kepala memikirkan hal remeh temeh neh...haishhh kenapa la hal remeh temeh neh selalu wujud dalam hidup aku...benci betol....rasa macam hey!!!perlu kew wujud mender macam neh...annoying betol.....


Lagi stress aku neh bila fikirkan hari yang makin menjelma...segala macam benda banyak lagi yang belum aku siapkan....warghhhhhh tolong!!!!!....sapa nak tolong aku.......silakan muncul depan aku...aku nak hire jadi my wed planner....hahahahha mau????hihihi maen jela...aku nak wat sendiri sume...takde budget untuk hire wed planner pun....macam-macam aku kena uruskan....aku selalu prob dengan masa...sangat aku tidak pandai nak arrange bab yang berkaitan dengan masa....hurmmmmm


Apa pun....alhamdulillah....masih lagi aku mampu tersenyum walaupun dalam keadaan stress macam neh...hihihihi senyum yang menunjukkan aku bahagia dan gembira untuk hari2ku walaupun kadang-kadang ada cacat celanya....tapi aku sentiasa yakin dengan semua yang ada disekeliling ku...membantu and terus mambantu ku..especially my parents la....heee


Syukur ya allah...masih wujud hari ini untukku...semoga esok masih menjadi hari untukku...amennnn... segala dugaanmu akan aku tempuhi dengan penuh kesabaran...kerna aku yakin disetiap ujianmu itu tersimpan sejuta rahsia untukku......yang akan memberikan aku kegembiraan serta kebahagian yang lenih baik.....Insyaallah....







**......Kadang2 kita tak tau apa punca kita stress...tapi kita rasa stress sangat.....apa yang kita boleh buat....tenangkan hati and minda serta sentiasa ingat pada yang SATU....Insyaallah....segalanya akan terawat sendirinya....serta senyumlah..agar kesedihan serta kelukaan atau pun kesakitan hatimu tidak jelas terpancar supaya insan lain boleh terus tersenyum tanpa memikirkan dirimu.......^__^ **





No comments:

Thanks n lurve all!!!