Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 20, 2012

Penat ke Saje-saje?


Monday bluesss........


Memang sangat sinonim dengan aku....Lagi teruk bila bangun pagi nie mata bengkak jew...Macam orang yang baru lepas nanges semalaman....hurmmm teruk betul kemalasan aku nak gik kerja hari isnin...at least sampai jugak aku kat opis kol 9 terpacak.heeee kira okay lagi la tue kan...still dalam ketegori rajin lew juger tuh kan....Tapi terasa besar gilew kelopak mata aku neh..berat jew nak celik...hmmm neh mesti sebab penat sangat kelmarin jalan-jalan shopping 1 KL kan....hahaha xpun saje-saje je neh ngada-ngada jew nak bengkak...hahahaha bia jela..jap g okay la neh kot....


Bukan nak cakap ape la....tapi memang penat sangat jalan-jalan kelmarin...bukan aku beli ape pun...cuci mata jew lebih...dapat la tudung selai....jadi la...xbalik dengan tangan kosong.hehehehe act, kelmarin g pusing-pusing kat area Masjid India...pas tue gik Jalan TAR....pas tue terus singgah Semua House.....Tudung tue aku beli kat Jalan TAR...kat Masjid India aku beli beberapa naskah Yassin n dot...dot..dot.... pas tue kat Semua House dapat dulang hantaran yang cantek and berpatutan harga dia...hehehehe mau taknyer...aku borong habis serat juga la....hahahah ok...done dah bahagian dulang...bab lain bolom lagi....hurmmmm 


Penat plak rasa nak menaip...huhuhu tapi aku kena tulis jugak kat sini...sebagai kenangan untuk aku masa depan..bab aku neh cepat lupa..hahaha jadi untuk wujudkan kenangan penat lelah aku untuk hari bahagiaku kena la aku abadikan kat sini...hehehehehe


Act, kelmarin gik dengan membe Mr.Q....Mr.Jepp (x-opismate Mr.Q) n Ms. Anom(opismate Mr.Q skang neh)......pusing dengan dorang la.......dorang pun nak survey barang-barang tok majlis dorang nanti...majlis dorang lagi awal dari aku...awal seminggu jew..hehehehe xpela..doakan semua selamat kan...amennn....


Dalam pukul 6 petang aku dah terpacak kat umah...kua pagi balik petang la kiranya....huhuhu memang penat juga la..bab hari sabtu tue kami dah pusing Nilai 3...memang mencabar la...2 hari exercise tanpa henti..hahahah tue yang pagi neh malas semacam jek nak datang kerja...huhuhu lagi malas bila malam tadi aku layan movie sampai pukul bape tah....Banyakplak cite best2 kat Citra semalam..memang aku layan lew..tambah2 citer yang ditayangkan tue aku belum tengok lagi kan..heheheh



*****



Lagi masalah bila aku tak bape nak lena tido...tiba2 tepikir macam2,.....heee mau taknyer...malam tue Mr.Q bagitau...membe die nak kawen.....aku terkejut lew...nak kawen???bio benar???tapi betul la...realiti...membe die memang nak kawen...huhuhu aku bukan tekejut apa....nak kawen memang perkara biasa.....buat ape nak terkejut kan...tapi aku naik terkejut sebab membe die neh dah kawen...neh cawangan ke-2 lah kiranya...huhu rezeki dia la tue kalau wife dia setuju...Alhamdulillah.....dah jodoh kan.....tapi aku macam tak bape nak percaya la...bab yang kawen 2 neh sume dalam lingkungan umur 30an and above selalunya kan....neh baru cecah umur 29 dah bini 2...wow...amazing kan...bab sebelum neh penah jugak la aku sembang-sembang dengan Mr.Q sal kawan die neh bab kawen 2...kite orang sepakat cakap tak mungkin la dia akan buat macam tue...tub tab tub tab jadi pulak..heee andaian kami tue salah la kiranya..tue la.kuasa Allah kan.....heee xpela....lagi pulak dia mampu...apa salahnya kan....doakan yang terbaik la untuk mereka....amennn......


Tapi semalam aku terpikir gak...kalau aku ditempat wife dia ape aku akan buat....hurmmm merestui tue mungkin....tapi dalam hati komfom remuk redam hati.....hehehehe tapi aku percaya...setiap yang berlaku adalah kuasa Allah....takdir Allah tak siapa mampu mengubahnya...kalau dah itu tertulis dalam suratan takdir..redha adalah jalan terbaik kan.....Insya ALLAH....aku akan sentiasa berdoa untuk dipertemukan dengan ketabahan serta kesabaran andai itu terjadi padaku....amenn.....sebab setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.....disebalik setiap dugaan Allah pasti terselindung ganjaran yang hebat untuk kita...mudah-mudahan.....


Tapi mesti ada yang cakap.."eleh cakap senang la...jadi betul2 baru kau tau ape rasanya kan.langit tinggi ke rendah kan.."....heeee apa aku boleh cakap, aku dah lalui dah detik yang hampir sama macam tue...aku dah rasa perasaan suka dan duka kala begitu..memag..aku akui..terasa sangat terbeban dengan perasaan untuk meredhai atau memberontak....tapi betul...kuasa Allah.apa aku boleh cakap...masa adalah penyembuh terbaik beserta dengan redha..sentiasalah memohon pertolongan Dia...pasti beroleh ketenangan.....sebab dari kejadian tue, baru kita sedar di mana kesilapan langkah kita dahulunya yang kita harus betulkan....dengan kejadian itu juga kita makin dekat dengan Allah....mungkin sebelumnya kita lalai.....itu adalah ujian untuk kita agar kita tak lupa Allah sentiasa bersama kita....kala senang bersyukurlah padanya...kala susah pohonlah pertolongan dariNya...Insyaallah.....


Wah....aku kew yang menulis tueh...macam tak percaya...heeee betul la..tue luahan dari hati nurani ku....itu yang aku rasakan....jujur aku rela berkongsi kasih sayang....tapi asalkan yang bakal jadi madu tue mampu membahagiakan suamiku dunia dan akhirat....bukan dengan mengheret suamiku ke neraka jahanam bersamanya...senang kata kan...ciri-ciri madu yang akan aku approve la kan.....neh antaranya....


  • perempuan yang A++ ilmu agamanya
  • baik budi pekerti
  • pandai masak (xnak la laki aku kurus kering)
  • paling penting - sanggup berkongsi kasih dengan aku...jangan nak bolot sorang jew orang kata kan.hahahaha 
  • yang sederhana....xnak la yang kaya raya bagai kan..bia la orang kata susah boleh sama-sama susah..senang boleh sama-sama senang.kan...
  • mesti ada kerja tetap.....
  • and...xnak tinggal asing...mesti kena sanggup serumah dengan aku..hehehehe jadi nanti aku ada la teman berbual kat dapur time masak2 kan...ada teman bergosip sikit kan..hehehe


Tapi sebelum aku approve jadi madu kena datang tinggal dengan aku seminggu dulu....kalau lulus semua ciri2 yang aku nak...ok, ON....aku sendiri sanggup masuk meminang...heeee hebatnya kata2mu....semoga Allah jadikan aku wanita setabah begitu...amennnn......



Dah jauh aku melalutkan...hurmmm ok lah...nanti aku updato another hot story..hehehehe dah gaya macam bergosip plak.hehehe xpela....tatata



Chiowwwwwwwwwww.






**Untuk jadi wanita serta isteri solehah aku masih banyak ruang kosong yang aku perlu isi...mudah-mudahan suamiku nanti akan membimbing aku ke jalan yang diredhai.....amennnnn






No comments:

Thanks n lurve all!!!