Tuesday, July 16, 2013

Selamat berpuasa


Syukur.......



Seminggu sudah kita berpuasa.....

Alhamdulillah....seminggu juga aku dah puasa....hihi

Harap2 tahun neh penuh la puasa aku....

Hihihihi....




Sepanjang Ramadhan neh...

Aku memang masak je kat rumah...

Afique beli kuih je sikit2 di bazar....lagi pulak dia pun balik awal...kul 5 dah balik...

Lagi2 opis dekat dengan rumah...10minit je dah sampai....memang aku suruh jela dia beli sikit2 ape dia nak makan...lauk pauk aku masak jela 2,3 jenis yang simple2....huhu

Tak macam tahun lepas...memang bazar je tiap2 hari....

Malas masak....hahaha

Tahun nie kena rajin..sebab ada Fera....malas nak bersesak kat bazar...

Masak lagi masyuk!hihihi

Nasib la Fera tak buat perangai sangat.....senang aku nak masak....



Walaupun baru seminggu berpuasa....

Persiapan raya sudah dimulai.....hahaha

Baju Fera dah beli 2,3 pasang...baju ibunya sepasang...

Weekend neh gik cari baju raya lagi....hihihi

Afique punya baju melayu belum jumpa lagi...

Kaler tema hijou....puas nak cari kaler hijou yang matching dengan warna kulit kami...

Almaklum lah..memasing kulit putih berseri lah katakan.....hahahahaha

Fera xpelah..senang je cari...macam2 style ada...hohoho naik kelabu asap bijik mata aku...sebab tengok semuanya cantek....huhuhu rasa macam nak beli semuanya....


Fera dah dibelikan gelang raya.....hahaha kching....kching.....kching....rantai kaki dia...dri jauh aku dah tau kalau dia dah bangun tido....senang keja kau....

Lagi2 sekarang dia tengah aktif meniarap....celik je mata nak pusing...katil aku nyamuk je tido...kami anak branak telentang depan tv....tido bawah...atas katil takut Fera terjun katil.hahahaha



Carita keaktifan Fera membuat aku berpikir banyak kali...sempat ke tak xtau la nak buat kuih raya...

Bahan2 dah beli dah...tinggal nak menggentel jela....hahaha jangan nanti asek gentel Fera jek sudah....hohoho rosak program nak raya dengan meriah....

almklumlah...tahun neh turn beraya di kampung aku plak....hihohi mesti melonjak gembira....dah kawen neh kena ekot turn lah katakan....hihi

Bila kena turn balik kmpung kau...haaaa melompat tersengeh macam kerang busuk!!! Sronoks weh.....walaupun slalu balik kampung tapi bila crita bab nak sambut raya terasa lain sronoksnyer...hihihi

Tak sabor nak balik ghaye!!!!

Malas dah nak menaip....nanti sambung cerita.



BYE........BYE........













**shoping raya tak satel lagi.....hoho tapi budget dah lari.....almaklumlah....aku kan surirumah......xpuas rasa prabis duit laki.....huhuhu







No comments:

Thanks n lurve all!!!