Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 27, 2013

Babysitter@Risau


Oh my love.......



Next Monday dah start kerja......owh no!!! Cepat betul masa berlalu....rasa macam raya baru je lepas 2,3 hari...rupa2nya dah 2 minggu dah berlalu....huhuhu



Now, issue paling aku tak suka....SUSAH HATI!! Sangat2 susah hati.....yelah...mau tak susah hati...si kecik neh bakal ditinggalkan dengan babysitter...waduh....!gawat....



Before this dah decide nak tinggalkan dengan makcikku di damansara...so, from Puchong ulang alik gik Damansara semata2 hantar si kecik neh...yelah..dengan sedara sendiri percaya lebih sikit....



Tub tab tub tab....makcikku kol and cakap dia hanya boleh tolong jaga sampai pukul 6pm je....kalau boleh amik kul 6pm dia boleh lah jaga....kalau tak, tak nk dia jaga....



Fuhhh...tepuk kepala kejap aku....and secara tiba2 air hujan mencurah2 ke bumi....huhu sebab aku baru saja dapat satu masalah.....sapa akan aku bagi jaga si kecik neh....hishhh last2 minute macam neh lah baru cakap tak boleh...dulu beriya2 sangat cakap ok...siap cakap amek lambat pun xpew...tub2 rini cakap tak boleh...huhu



Takpelah...aku paham....huhu and now kesudahan dia....minta tolong my mom di kampung lah datang jaga si kecik neh sekejap....sementara aku nk carik babysitter...huhu sebak di jiwa! Harap2 my mom ok la....sekejap je....mybe 1 minggu maybe 2 minggu...tuh je....awal2 takut nak tinggal dengan orang dulu...sebab si kecik neh tak biasa isap botol lagi...sekarang neh dalam proses mengajar dia minum susu guna botol...huhu memang betul2 menguji kesabaran bila nak aja anak hisap botol....



Almaklumlah...sikecik neh mana penah aku tinggal mana2 lagi....dr besalin sampai la sekarang dah 6 bulan aku yang jaga...siap aku berenti kerja lagi...huhu tapi bila dah lelama kat rumah....tak boleh jadi..aku kena kerja,...orang cakap, "gunung pun kalau hari2 tarah...rata juga akhirnya"......paham2 jelahkan..hihihi



So...keputusan dah dibuat..aku kerja, si kecik hantar babysiter......tapi risau hati aku neh tuhan jelah tau...mana lah nak cari babysitter yang betul2 boleh percaya.....huhu




Berusaha mencari neh.....harap2 ketemu jua nanti.....huhuhu nk bagi orang tak tentu takut weh..sangat2 takut....berdoa jelah supaya jumpa dengan yang okay.....











**harap2 di permudahkan segala urusan aku....ameeen.






No comments:

Thanks n lurve all!!!