Wednesday, November 7, 2012

Sambal Tempe

Gelap gulita macam nak hujan walaupun jam baru 6.45pm.......



Ini saat menanti en.somi datang amek....almklum la....semenjak pegnan nie belum drive sendiri lgi la datang keje......en.somi volenteer nak hantar...hihihi aku kompom la suka...sebab memang malas gile nk drive.....dengan jem bagai....stress!!!haaa pas tue balik malam lenguh2 kaki......haishhh siksa jiwa raga...and now thanks so much to en.somi sebab sudi mengantor....hihihi



Opss....jauh melalut dari tajuk......selingan kan...hape salahnyer......erm, bercerita pasal sambal tempe neh, teringat zaman nak dara dulu2....jangan kata makan, tempe pun xkenal hape ke bende la tuh kan....tapi....semenjak berchenta dengan en.somi dulu, tempe jadi pebret sampai sekarang....hihihi of coz la makanan pebret en.somi....di ajar pulok aku makan.....terus jadi suka.....dari xkenal terus jatuh shinta!!!hihihi



Semalam gik pasar ade beli tempe....ingat malam nie baru nak buat sambal tempe siap dengan ikan bilis....wah...masyuk kau!! Tapi en.somi paling terer bab smbal tempe neh....aku ngap2 je terer....hihihi sekali sekala makan masakan en.somi sedp gile rasa...kalo hari2 xlalu la kot.....style masak yang berbeza.....hihihi.



Semalam untuk dinner aku dah buat rendang udang......so nan hado la sambal tempe semalam...postpone untuk dinner malam nie la....tak sabor nk balik masak.....hihihi semenjak 2,3 menjak neh....dah jarang kami makan kat lua....aku pun rasa macam aktif semacam jew walaupun balik keja kadang penat jugak....tapi bila sampai rumah hilang penat......



Neh menuku semalam......hehehe








Ada rendang udang.....kangkung belacan and ulam bunga kunyit.....masyuk!!! Sedap sangat bunga kunyit buat ulam....try la sape yang xpenah tue....hihi aku memang gile ulam so xle nak buat hape la.haahaa blaja makan dari mak...sampai sekarang suka.....



Dah habis cite bab lauk semalam....nantikan lauk malam nie pulok.....n hujan pun dah mencurah2 ke bumi.....time to go home.....huhuhu







**Tak sabor nak balik besilat kt dapur...huhu






No comments:

Thanks n lurve all!!!